torstai 23. heinäkuuta 2009

sienivideo osa 1 ja heti perään sekalainen tokovideo osa 1

Kotiläksynä piilotetaan purkkia ulos, kun sisällä se on vähän puuduttavaa. Ei oteta vielä ilmaisua millään erityisellä tavalla, vaan tarkoitus on vaan saada Kola oppimaan, että ulkonakin voi keskittyä.

Mieleen nousseita kysymyksiä:
1. Mitä tehdä, kun Kola menee selvästi ohi?
2. Miksi en edelleenkään palkkaa aina täsmällisesti purkin päältä?! (Retorinen kysymys.)
3. Kumpaakohan sitä käyttäisi, irti olevaa koiraa vai hihnassa olevaa? Irti olevaa en joutuisi itse seurailemaan hihnassa vaan Kola saisi työskennellä vapaammin. Lisäksi näytti siltä, että se tosiaan työskentelee ihan hyvin, vaikka onkin irti. (2 viimeistä videopätkää) Kiinni ollessaan se ei eksyisi tekemään ehkä muuta niin herkästi.. Hm.


Seuraavassa sellainen normaali epävirallinen treenihetki. En jotenkin osaa tai edes halua tehdä tokon treenaamisesta sellaista ryppyotsaista vääntämistä. Ja miksi tekisinkään, kun Kola näyttää oppivan myös tällä epävirallisemmalla tavalla. Se oppii asiat niin tarkasti kuin minä suurpiirteisenä ihmisenä osaan siltä vaatia. Ja kun se riittää minulle, sen on riitettävä myös maailmalle.. ;)

Tulipas pistettyä ensin väärä ikivanha video.

2 kommenttia:

Vanukas kirjoitti...

Tuosta ohimenemisestä. Tämä nyt on vähän eri tilanne, mutta jos Vanu on mennyt esineruudussa tai riistahaussa ohi, olen antanut sen jatkaa. Ettei se ala luottaa siihen että minä ohjaan, ja toisaalta siksikin että minun nenäni ei kerro osuuko haju kunnolla kirsuun just siitä suunnasta ja kulmasta mistä se kohdetta lähestyy. ;) Vanu ymmärtää, että työskennellään siihen asti kunnes jotain löytyy, joten se korjailee itse erehdyksiään ja hakee hajua eri suunnista. Samalla se on myös oppinut huolellisuutta ja tarkentamista.

pimpula kirjoitti...

Vanukas, joo jotain tuohon suuntaan mäkin ajattelin asian oikean laidan olevan. Kun enhän mä voi metsässäkään ohjata, että "tuohon suuntaan etsimään sieniä!" Tai jos voisin ohjata, niin koko Kolan touhu muuttuisi turhaksi. ;) Jotenkin sitä vaan aattelee, että kun tuo ei vielä takuuvarmasti asiaansa täysin osaa (tai sitten jälleen on huono luotto omaan otukseensa), niin sitä pitäisi vähän ohjailla. Tai sitten mä olen vaan kovin kärsimätön ;)