sunnuntai 12. lokakuuta 2008

omakotitalokoira

Ollaan käyty Kolan kanssa kesän ja syksyn aikana niin monta kertaa Lahdessa kotikotona omakotitalossa lomailemassa, että Kola on oppinut vähitellen omakotitalokoiraksi. Toisin sanoen Kola viettää aikaa iskän kanssa pihassa tuntikausia. Iskä puuhaa omiaan ja Kola puuhaa siinä jaloissa omiaan (eli yleensä kuskaa koripallonpalasta iskän jalkoihin heitettäväksi). Kola myös toisinaan viihtyy muutaman minuutin Nallen kanssa keskenään pihassa. Aiemmin Kola kääntyi heti takaisin ovelle sisään pyrkimään, kun ovi meni selän takana kiinni eikä kukaan tullut seuraksi.

Ja onhan sitä aivan hurmaavaa katsella, kun kerrostalossa kasvanut piski puuhailee pihassa vapaana omiaan.

Ajatusleikki: Syysaurinko paistaa ja talon seinä on lämmin. Luen hyvää kirjaa. Kola jyrsii luuta jaloissa. Villasukat jalassa istun pihan kiveyksellä ja nautin syyspäivästä kuten Kolakin. Välillä haravoidaan ja sitten suunnittelen ensi kevään istutuksia. Kola nuuhkii puskia.

Voi jehna, mikä mielikuva.

Mä tahdon omakotitalon! Mä tahdon oman pihan! MÄ HALUUN. *jalanpoljeskelua*

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Mä tahdon myös! Ja autotallin Nappi-mobiilille! (nimim. kantakaupungin asukaspysäköinti.....)

Olis se vaan hienoa avata ovi omalle pihalle. Mökillä olen päässyt ihastelemaan kun poitsut touhottelee omiaan. :)